24 اسفند 1384 - قبل‏ازظهر 01:09                         تعداد باردید : 824                          کد خبر : 1259

توضيح:خبر مربوط به آرشیو يزد فردا بوده و مربوط به تاريخ 24 اسفند 84 مي باشد

انتقاد علي اصغر باقري از  نماينده ولي فقيه در استان يزد 

 
بسمه تعالي
درباره موضع گيري امام جمعه يزد در برابر تعيين رئيس دانشگاه شهيد صدوقي به چند مورد اشاره مي شود.
1

 آقاي صدوقي با استناد به نمايندگي ولي فقيه مي خواهند كه همه مسئولين استان با نظر ايشان تعيين گردند! اين در حالي است كه رئيس جمهور و وزرا و استانداران هم نماينده اجرايي ولي فقيه هستند چرا كه ولي فقيه رئيس جمهور را منصوب مي نمايد و تا آنجا كه از وظايف خود تخطّي نكنند ؛ چنين پشتوانه اي را دارند.
2

مقام معظم رهبري تا بحال بارها رضايت خود را از عملكرد دولت جديد اعلام فرموده و از كساني كه سعي در اختلاف افكني داشته و مطالبات زودرس از دولت جديد دارند ابراز نارضايتي نمودند.
3

 چگونه است كه در هشت سال دولت اصلاحات آقاي صدوقي هيچ مشكلي را نديدند كه انتقادي بكنند و در اين چند ماه دولت عدالتخواه را زير سؤال برده و تأكيد دارند مشكلات همچنان باقي است! آيا بي عدالتي هايي كه دولتهاي سازندگي و اصلاحات بر جامعه حاكم كردند را يك شبه مي توان حل كرد؟! آيا مافياهاي ثروت و قدرت مي گذارند منافعشان به خطر افتاده و دولت پرشتاب به سمت و سوي عدالت حركت كند؟
4

 در دولت اصلاحات كه آقاي صدوقي حمايتهاي همه جانبه از آن داشتند هرجا كه بوي دوم خرداد نمي آمد مسئولين را عوض و مخالفين را قلع و قمع مي كردند ؛ آيا آن مسئولين آبرو وحيثيت نداشتند كه ايشان در دفاع از آن بلند شوند؟ آيا هرچه آبرو و حيثيت است مربوط به كساني است كه هم فكر و عقيده ايشان هستند؟!!
5

 توديع و معارفه امري طبيعي است و آقاي دكتر حائريان هم در دولت اصلاحات معرفي و مسئول قبلي توديع گرديد. آيا در چنين مراسمي تأكيد نمودن بر اين مطلب كه من فقط به خاطر توديع آقاي حائريان آمدم! ضربه زدن به آبرو وحيثيت آقاي دكتر ميرمحمدي محسوب نمي شود؟
6

 در سال 1377 ( آقاي صدوقي معاون پارلماني بودند) ؛ طي نامه اي به رئيس جمهور نوشتم با توجه به اصل 57 كه قواي سه گانه زير مجموعه رهبري هستند ؛ چرا بدون هماهنگي با مقام معظم رهبري وزرا به مجلس معرفي شدند. در جواب رئيس دفتر رئيس جمهور نوشت طبق اصل 133 قانون اساسي وزرا از طرف رئيس جمهور به مجلس معرفي مي شوند!! چگونه است كه آنروز ايشان به فكر تأمين نظر ولي فقيه كه اصول ديگر قانون اساسي بر آن تأكيد دارد نيافتادند ولي امروز انتظار دارند كه دولت جديد نظر نماينده ولي فقيهي را تأمين كند كه نظرش سالها در تعارض با نظر ولي فقيه ارزيابي مي گردد!!؟
7

 مگر يكي از ابزارهاي موفقيت دولت ؛ داشتن تيمي هم فكر و كارآمد نيست؟ آيا يك مشاركتي كه در حوزه فكر و عمل در تعارض با دولت عدالتخواه است ؛ چگونه مي تواند به عنوان معتمد و فردي دلسوز روي آن حساب كرد؟ چرا آقاي صدوقي از يك طرف به نا كارآمدي دولت انتقاد مي كند و از طرفي با به دست آوردن ابزار لازم براي كارآمد شدن دولت نيز شديداً برخورد مي نمايد!!؟
8

 برداشت ما اين است كه آقاي صدوقي خواستار اين هستند كه چونان گذشته مسئولين همه تسليم فرمان ايشان باشند و قبل از اينكه تصميمي بگيرند نظر امام جمعه را بگيرند و بيخود و بي جهت خيال نكنند كه انتخاباتي صورت گرفته و مي توانند در اين استان سنت شكني كنند!!

                  از طرف خانواده شهيد حسين باقري
علي اصغر باقري
22/12/84

يزد فردا :انعكاس مطلب فوق به منزله تائيد  مطلب نيست و فقط با هدف رعايت امانت داري  مطلب برادر عزيز علي اصغر باقري كه از خانواده محترم شهدا و خود از سر داران جنگ تحميلي  نيز مي باشد بدون هيچگونه دخل و تصرفي  منعكس گرديده است .

يزدفردا                              

 

 

 

 




نظرات کاربران :


نام : محمود
اولا شما امانت دار خوبی نبوده ونیستیدمطالب بالاچون طبق نظرشمابوده وحرف شمااززبان ایشان زده شده به رشته تحریردر اوردیدخیلی خوب بود که اقای ب

نام : وصال
از اقای باقری خواهش میکنم همیشه پیرو مقام عظمای ولایت باشند فصلی یا روزی نباشد هرچند که نظرمقام ولایت باایشان مخالف باشدانشاءالله سایه مقام

نام : دوست
ای بابا تو دیگه کی هستی من خودم اطلاع دارم که اقای صدوقی دخالتی ندارد و علاقه به این کار هم ندارد همه می دانند آفای با قری از چی ناراحت هستند ا

نام : رضا
آقای باقری سلام
من متآسفانه شما رو نمیشناسم اما سوالم این است که شما این حق را برای خود(به عنوان یک شهروند عادی) قایل هستید که از رییس جمهور(مؼ/span>

نام : حميدي
عكس كنار تصوير خيلي عالي برداشت شده است عاصي و صدوقي با هم

نام : علي
شما ياداشت ادب و اخلاق سياسي روزنامه آفتاب يزد مورخ25/12/1385را هم اگر يك جانبه گرايي نداريد چاپ كنيد

يزد فردا : زحمت بكشيد ارسال نمائيد

نام : علي
شما هم شمشير بر عليه اقاي صدوقي را از رو بسته ايد

نام : سعيد
سلام مي كنم به آقاي باقري كه شهامت پيدا كرد و حرف دل مردم يزد را بازگو كرد شما فكر مي كنيد چرا نماز جمعه يزد اينقدر خلوت است چون كه خيليها آقاي

نام : بچه محل
معلوم شد آقا سعید نماز جمعه نمی روند

نام : آدينه
برادر محترم باقري متاسفم كه خيلي از اوضاع سياسي عقب هستي سعي كن حتداقل 10سالي بياي جلوتر. خواهي فهميد كه چه بگوي وچي بنويسي
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا